Now Reading
L’Oréal Koopt Carol’s Daughter

L’Oréal Koopt Carol’s Daughter

L’Oréal USA maakte gister bekend dat zij het merk Carol’s Daughter hebben overgenomen. Met deze aankoop wilt L’Oréal zich meer richten op de snelgroeiende, multiculturele markt. Goed nieuws voor ons krullenbollen want wie weet komen de producten ook snel naar Nederland!

Carol's Daughter

Wellicht ken je het merk nog niet zo goed, omdat de producten in Nederland erg moeilijk verkrijgbaar zijn. Je moet de producten dus in het buitenland bestellen. Ikzelf heb een aantal producten getest en ik vond ze wel de moeite waard om nog eens te kopen.

Lisa Price

Carol’s Daughter werd in 1993 opgericht door Lisa Price. Ze begon in haar eigen keuken in New York om producten voor zichzelf te maken. Totdat haar moeder Carol, op het idee kwam om de producten te verkopen. Zo begon ze haar zelfgemaakte producten te verkopen in de plaatselijke kerk en op rommelmarkten. In 1999 opende ze haar eerste winkel. In 2002 werd Lisa Price uitgenodigd in de Oprah Winfrey Show en daarna werd het merk razend populair. De producten werden vooral heel erg gewaardeerd door vrouwen met natuurlijk haar.

Store_Carols-Daughter

Het merk kreeg al snel een lijst met investeerders zoals Steve Stoute, Jay Z, Mary J Blige en Will en Jada Smith. Carol’s Daughter breidde zich verder uit in retail winkels, waaronder Macy’s en Target. Het merk verkoopt haarproducten, beauty, lichaamsverzorging en parfum. De miljoenen stroomde binnen, maar toch maakte Lisa Price in Mei 2014 bekend dat ze faillissement had aangevraagd voor een aantal winkels. De pers sloeg op hol met geruchten, maar Lisa wilde graag een doorstart maken en niet stoppen met het merk.

Jada Pinkett Smith

Jada Pinkett Smith verdedigde Carol’s Daughter door het plaatsen van een foto en een verklaring op haar Facebook-pagina. “Ik weet dat je mijn haar op verschillende manieren ziet, maar wat je ziet op de foto’s is mijn eigen haar. Ik verzorg mijn haar al meer dan 15 jaar met Carol’s Daughter producten, in het bijzonder Lisa’s HairElixir. Carol’s Daughter still going strong, ondanks enkele misleidende persberichten”. Later werd bekend dat het merk te koop stond en L’Oreal zag een goede kans.

loreal

“Carol’s Daughter bezit een expertise in de multi-culturele consumenten segment, een snel groeiende markt, dat een belangrijke groeimogelijkheid in de beauty industrie vertegenwoordigt” aldus Frederic ROZE, President en CEO van L’ Oreal USA .

“Deze overname zal L’Oreal USA in staat stellen om een ​​nieuwe speciale multi-culturele schoonheid divisie te bouwen als onderdeel van onze Consumer Products bedrijf en het versterken van de positie van het bedrijf in deze dynamische markt.”

carol's daughter collecties

Ik ben erg blij dat een groot bedrijf zoals L’Oreal zich wat meer wilt richten op krultypes en dan vooral kroeshaar. Ik hoop dat de producten snel naar Nederland komen!

De populaire collecties van Carols Daughter:

Monoi –  Hair Repair

– Marula – Curl Therapy

– Hair Milk – Nourishing & Conditioning

– Tui – Color Care

– Cupuaçu – Anti – Frizz

– Lisa’s Hair Elixer – Scalp & Hair Health

– Black Vanilla –  Moisture & Shine

– CD4KIDS

Ken jij het merk al of zou je de producten kopen?

View Comments (6)
  • Zo das groot nieuws! Zou geweldig zijn als ze makkelijker te krijgen zijn in Nederland. Ik ben wel benieuwd of de producten nog hetzelfde blijven.

  • Dit is goed nieuws! Is er een mogelijkheid dat ik de Marula producten van jou kan overkopen voor een leuk prijsje?

  • Ik heb zelf de Monoi conditioner gebruikt en die is echt heel fijn en ruikt heerlijk. Niet alleen voor krullen of kroeshaar, maar ook voor steile blonde haren. Het is echt heerlijk!

Scroll To Top